Fotografia sposobem na zatrzymanie czasu.

Fotografia sposobem na zatrzymanie czasu.


Witajcie kochani uczniowie.
Dzisiejsza lekcja będzie o fotografii, zapraszamy więc na nią głównie siódmoklasistów, chociaż inni również mogą z niej skorzystać.

Zanim przystąpimy do lekcji spójrzcie na poniższą notatkę wizualną wykonaną przez Joannę Przybylską - nauczycielkę z Zespołu Szkolno-Przedszkolnego w Łowyniu . Znajdziecie tam kilka wskazówek na temat: Jak można skutecznie uczyć się w domu?


Obecnie niemal każdy z nas robi dziesiątki, jak nie setki fotografii rocznie. Czy zastanawialiście się kiedyś, dlaczego ludzie robią zdjęcia? Myślimy, że powodów jest wiele. Jedni robią je bo chcą utrwalić różne wydarzenia i piękne miejsca, inni swoimi fotografiami zdobią mieszkania, jeszcze inni wykonują je dla pieniędzy, dla niektórych jest to też hobby. Są też tacy, którzy robią zdjęcia, po to by potem zamieszczać je na różnych grupach i portalach społecznościowych.
Fotografie podobnie jak inne dzieła sztuki przedstawiają różne tematy - potrafią wzruszyć, rozśmieszyć, przerazić i zachwycić.
Fotografia jest więc formą twórczości zbliżoną do malarstwa. Obraz utrwalony na zdjęciu przypomina płaszczyznę dzieła malarskiego. Poza tym w fotografii ważną rolę odgrywają takie środki plastyczne, jak: kompozycja, barwa czy światłocień.
Pierwsze zdjęcie w 1826 roku wykonał francuski fizyk i wynalazca Joseph Nicéphor Niépce.
Przedstawiało ono widok z okna - spadzisty dach, rozłożyste drzewo i gołębnik. Nice nazwał je "obrazem namalowanym światłem słonecznym"

Joseph Nicéphor Niépce "obraz namalowany światłem słonecznym"
Dawniej do wykonania fotografii potrzebowano specjalistycznej aparatury. Zdjęcia wykonywano za pomocą aparatów analogowych, a obraz zapisywany był na kliszy, z której następnie wywoływano zdjęcie w tzw. specjalistycznym laboratorium - ciemni.

Pierwszy aparat analogowy. Źródło:internet
Pierwsze zdjęcia. Sposób wykonywania. Źródło: internet.

Zachęcamy Was do obejrzenia krótkiego filmiku, na którym zobaczycie jak wywołuje się zdjęcia w ciemni.


Obecnie większość fotografików korzysta ze zdobyczy fotografii cyfrowej. Aparaty cyfrowe zamiast kliszy mają karty pamięci, na których zapisywane są zdjęcia. Zdjęcia te możemy oglądać od razu w aparacie, albo przełożyć na dysk komputera.



Pierwsze zdjęcia wiernie pokazywały świat, jednak w miarę rozwoju techniki w fotografii pojawiły się nowe możliwości. Dzisiaj często to, co widzimy na zdjęciach jest rezultatem zmian wprowadzonych za pomocą graficznych programów komputerowych.
Dawniej też, trzeba było wielu zabiegów, żeby wykonać zdjęcie, obecnie zdjęcie można wykonać już telefonem komórkowym. który posiada niemal każdy.
O podziale fotografii na użytkową i artystyczną powiemy na następnej lekcji, na którą już teraz serdecznie zapraszamy.

Na zakończenie mamy dla Was krzyżówkę.
Część informacji będziecie musieli poszukać w czeluściach internetu, ale być może i bez poszukiwań dacie sobie radę. Kto jak nie wy?!
Krzyżówkę musicie sobie wydrukować, albo przerysować. Można też odczytać samo hasło ;)


POZIOMO:
1. Profesjonalne zdjęcia krok po kroku to...?
4. Oko aparatu fotograficznego.
5. Przybliżenie obiektywu
8. Sztuka, rzemiosło i zespół technik, których wytworem są fotografie.
11. Na niej zapisywane są zdjęcia w aparacie analogowym.

PIONOWO:
2. Analogowy lub cyfrowy.
3. Artysta wykonujący grafiki przy pomocy światła kierowanego na powierzchnie
    światłoczułego materiału.
6. Podstawa zapewniająca stabilizację mocowanego na niej przedmiotu lub urządzenia.
7. Praca z powycinanych fragmentów prasowych i napisów.
9. Reprodukcja fotograficzna.
10. Błysk lampy w aparacie.


Jeśli macie ochotę bardziej zagłębić się w tematykę fotografii zachęcamy Was do śledzenia linków, które zostały zamieszczone w tekście oraz na dole dzisiejszej lekcji.
Możecie również przeanalizować notatkę wizualną, którą przygotowała dla Was Pani Asia


Jeżeli chcielibyście poznać historię fotografii proponujemy poniższy film.


Mamy nadzieję, że podobała Wam się dzisiejsza lekcja.
Na kolejną zapraszamy już w piątek.





Źródła
M. Ipczyńska, N. Mrozowska; Do dzieła! Podręcznik do plastyki dla klasy siódmej szkoły podstawowej.Plastyka. Podręcznik. Klasa 6, Wydawnictwo MAC
Historia fotografii: jak nauczyliśmy się zatrzymywać czas?
Zobacz jaki kiedyś robiono zdjęcia

Grafika artystyczna - jedno dzieło w wielu egzemplarzach.

Grafika artystyczna - jedno dzieło w wielu egzemplarzach.


Witajcie nasi kochani uczniowie!
Dzisiejsza lekcja będzie skierowana głównie do szóstoklasistów, jeśli jednak inni z niej zechcą skorzystać będzie nam bardzo miło.
Uwaga dzisiejszy materiał jest przeznaczony na dwie lekcje!

Tak jak codziennie, tak i dzisiaj kilka wskazówek dla Was.
  1. Przygotujcie miejsce do nauki.
  2. Potrzebne Wam będą: białe kartki (mogą być ksero), flamastry, cienkopisy, kredki, kostka do gry. Jeśli ktoś posiada w domu drukarkę to też będzie pomocna, jeśli nie macie jej w domu, obędziemy się bez niej ;)
  3. Dobrze zaplanujcie swój dzień, znajdźcie czas na każdy przedmiot, ale też na odpoczynek i zabawę.
  4. Spróbujcie uczyć się przed południem i regularnie robić przerwy.
  5. Pamiętajcie o zdrowych przekąskach.
  6. Wykorzystajcie ten czas pobytu w domu na rozwijanie swoich pasji i zainteresowań.
Dzisiaj opowiemy o grafice, czyli jedynej dziedzinie sztuki, która pozwala na uzyskanie większej liczby takich samych prac.
Czy nie zdarzyło się tak, że efekt końcowy danej pracy zadowala Was tak bardzo, że z ciężkim sercem oddajecie swoje małe dzieło nauczycielowi, który nalega żeby Wasza praca została w szkolnej galerii? Czy nie chcielibyście, żeby jednak została u Was, ale nie chcecie zrobić przykrości nauczycielowi, a poza tym byłoby Wam niezmiernie miło, gdyby mogli podziwiać je inni uczniowie i rodzice Twojej szkoły?  Takie samo pragnienie udostępnienia swojego dzieła innym ludziom towarzyszy twórczości wielu artystów.
To właśnie grafika pozwala artyście wykonać dzieło w dowolnej liczbie egzemplarzy, z których każdy ma wartość oryginału. Zetknęliście się z nią na pewno już jako małe dzieci. My pamiętamy czasy, kiedy to rodzice wycinali  nożykiem w połowie ziemniaka wzór, który następnie malowaliśmy farbami i odbijaliśmy na kartce papieru.

I tutaj zadanie dla Was. 
(Zadanie dla chętnych)
Spróbujcie wykonać własne odbitki, ale nie z ziemniaka tylko ze sznurka.

Potrzebujecie:
  • arkusz z bloku technicznego;
  • kilka arkuszy z bloku rysunkowego;
  • ok 1m sznurka średniej grubości 
  • ołówek;
  • nożyczki;
  • klej magiczny;
  • czarna farba plakatowa;
  • odrobina gęstego szamponu;
  • tackę ze styropianu albo stary talerzyk;
  • małą prostokątną gąbkę;
  • wilgotną ściereczkę do wycierania rąk,
  • gazety do podłożenia pod pracę

Wykonanie matrycy:

  • Na arkuszu z bloku technicznego wykonajcie nieskomplikowany szkic, może to być kwiat, postać, drzewo - to co Wam w duszy gra.
  • Otoczcie rysunek ramką narysowaną od ręki. Pamiętacie bowiem, że na plastyce staramy się nie używać linijki.
  • Na linie rysunku nanieście klej, a następnie układajcie na nich odpowiednio przycięte kawałki sznurka. W miejscach, gdzie linie się krzyżują sznurek należy przeciąć.
  • Matryca gotowa do wykonania odbitki będzie wtedy, kiedy cały rysunek wraz z ramką stanie się wypukły.

Wykonanie odbitki:
  • Na tacce lub talerzyku rozprowadźcie niewielką ilość czarnej farby z dodatkiem szamponu.
  • Na sznurkowe linie rysunku starannie  nanieście gąbką niewielką ilość farby. Pamiętajcie by zrobić to w miarę szybko, żeby farba nam nie wyschła.
  • Do matrycy delikatnie przyłóżcie arkusz papieru (możecie go przyłożyć dodatkowo deską do mięsa bądź też grubą książką), a następnie mocno przyprasujcie wszystko dłonią.
  • Odbitka graficzna jest już gotowa. Możecie takich zrobić dowolną ilość w dowolnym kolorze.
Nasza odbitka wygląda tak:



Artyści graficy zamiast sznurka używają innych materiałów, np: drewnianych klocków, kawałków linoleum, miedzianych blach czy płyt kamiennych. Sposoby zaś tworzenia grafiki są różne.

Narzędzia jakich używa grafik wykonując odbitki artystyczne to:



Wyróżniamy trzy główne rodzaje techniki graficznej: druk wypukły, druk wklęsły oraz druk płaski.

DRUK WYPUKŁY
W tego rodzaju druku farba jest odbijana na papierze z miejsc niewyciętych dłutem lub innym ostrym narzędziem. Materiałem do opracowania tej kompozycji może być: drewniany klocek, arkusz linoleum, a nawet płyta uformowana z gipsu. Stąd też nazwy owych technik: drzeworyt, linoryt, gipsoryt

Przykładowe prace wykonane w tej technice

Władysław Skoczylas, Góral, drzeworyt
Józef Gielniak (1957), Sanatorium Wysoka Łąka, linoryt
Sebastian Grochocki, gipsoryt

Jak wykonać linoryt?



DRUK WKLĘSŁY
To przeciwieństwo druku wypukłego. W tym wypadku farba odbija się na papierze, nie z powierzchni płyty, ale z rowków wyciętych specjalnymi rylcami w blasze. Odbitkę wykonuje się za pomocą specjalnej prasy o silnym nacisku. Jeśli grafik użyje miedzianej płyty wówczas powstaje miedzioryt, jeśli metalowej - akwaforyt.

Przykładowe prace wykonane w tej technice


Albrecht Durer, Tańcząca para, miedzioryt
Akwaforta Pabla Picassa

Jak wykonać akwaforyt?




DRUK PŁASKI
Kompozycję odciska się tutaj na papierze z całej powierzchni płyty.
Wzór przy użyciu różnych narzędzi wykonuje się zazwyczaj na kamieniu. Kamień z języka greckiego znaczy lithos, dlatego też tę technikę nazywamy litografią.


Przykładowe prace wykonane w tej technice


Zofia Stryjeńska, Trygław, litografia barwna

Leon Wyczółkowski, Dęby w słońcu, litografia



Jak wykonać litograifę?



W grafice najważniejszą rolę odgrywają linia i walor, czyli stopień nasycenia szarości pomiędzy bielą a czernią. W zależności od techniki linie i plamy walorowe wyglądają różnie.

Pani Asia przygotowała dla Was notatkę podsumowującą.
Jeśli macie ochotę możecie ją wydrukować, albo przerysować.



Na koniec chciałybyśmy, żebyście spróbowali odpowiedzieć sobie na pytanie: Który rodzaj druku Waszym zdaniem wymaga największego wkładu pracy, czyli który Waszym zdaniem jest najtrudniejszy w wykonaniu, a który najłatwiejszy?

Mamy nadzieję, że przebrnęliście przez naszą lekcję z uśmiechem na twarzy. Oczywiście mogłybyśmy dalej kontynuować temat, ale nie chcemy Was zamęczać. Jeżeli jednak mielibyście ochotą dowiedzieć się czegoś więcej o grafice artystycznej - piszcie.  Utworzymy dodatkową lekcję.
Do zobaczenia nasi kochani uczniowie spotykamy się w najbliższą środę. Wówczas opowiemy sobie o grafice, ale tym razem użytkowej.



Źródła:
J. Lukas, K. Onak; Do dzieła! Podręcznik do plastyki dla klasy szóstej szkoły podstawowej.
Anita Przybyszewska - Pietrasik; Ciekawi świata. Plastyka podręcznik dla klasy 4-6 szkoły podstawowej. Operon 2012 r.
A.  Adamska - Ubaka, K. Szlaska, Wędrówki plastyczne. Podręcznik część I dla szkoły podstawowej kl. 4-6.
Kształty i formy, barwy i wrażenia - czyli o umiejętności patrzenia.

Kształty i formy, barwy i wrażenia - czyli o umiejętności patrzenia.


Witajcie kochani!
Dzisiaj przychodzimy z lekcją dla klasy 5.

Jest to pierwsza Wasza tego typu lekcja dlatego mamy dla Was kilka słów organizacyjnych:

  1. Przygotujcie miejsce do nauki.
  2. Potrzebne Wam będą: białe kartki (mogą być ksero), flamastry, cienkopisy, kredki, kostka do gry. Jeśli ktoś posiada w domu drukarkę to też będzie pomocna, jeśli nie macie jej w domu, obędziemy się bez niej ;)
  3. Dobrze zaplanujcie swój dzień, znajdźcie czas na każdy przedmiot, ale też na odpoczynek i zabawę.
  4. Spróbujcie uczyć się przed południem i regularnie robić przerwy.
  5. Pamiętajcie o zdrowych przekąskach.
  6. Wykorzystajcie ten czas pobytu w domu na rozwijanie swoich pasji i zainteresowań.

Największe znaczenie dla sztuk plastycznych ma zmysł wzroku, to właśnie za pomocą niego rozróżniamy kształty, kolory, plamy, kierunki oraz płaszczyzny. Musimy tylko nauczyć się obserwować. 
Spójrzcie na jabłko. Jaki ma kształt? Odpowiecie pewnie, że "Okrągły - jak kulka". Ale czy to prawda? Prawie idealną kulą jest również piłka lub inny owoc. 
A czy teraz, kiedy położymy koło jabłka piłkę tenisową widzicie różnice między nimi?


Na pewno wielu z Was powie, że jabłko nie jest idealnie okrągłe, ma wgłębienia i ogonek. Jest rumiane, ma gładką i śliską skórkę itd.

Podobnie jest z innymi kształtami - pierwsze nasze wrażenie opiera się na skojarzeniu ze znaną nam  figurą lub bryłą, np. piłka przypomina koło, prostokąt w połączeniu z trójkątem -  domek. Kiedy zaś przyjrzymy się światu uważniej dostrzeżemy różnice między zewnętrznymi kształtami, czyli formami.

Wyróżniamy dwa podstawowe rodzaje form : 

Formy naturalne, które powstają w wyniku procesów zachodzących w przyrodzie 
 Formy sztuczne , które w różnych celach tworzy człowiek nadając im funkcje użytkowe i estetyczne np. dekoracyjne.


Forma sztuczna o funkcji użytkowej
Forma sztuczna o funkcji artystycznej/dekoracyjnej


Formę sztuczną o funkcji użytkowej można przekształcić w formę sztuczną o funkcji dekoracyjnej.
Karolina z bloga Cudne nie nudne, puszkę po orzeszkach ziemnych przemieniła w ozdobny pojemnik na flamastry. Zobaczcie jak świetnie jej to wyszło.

 

Wy również możecie wykonać swoje organizery na kredki czy długopisy z materiałów z tak zwanego odzysku. Niżej podajemy kilka przykładów z przekierowaniem do kursów. 

   

Znalezione obrazy dla zapytania: organizer z rolek po papierze toaletowym kursy

Rozglądając się wokół siebie możemy zauważyć również inne formy, które  w naturze są trójwymiarowe np. architektura, rzeźba (mają trzy wymiary: wysokość, szerokość i głębokość). Ich najważniejszymi elementami są bryły. Formy te po przeniesieniu na płaszczyznę stają się kształtami płaskimi. Artysta musi wykazać się umiejętnościami, które sprawią że staną się one trójwymiarowe/przestrzenne.


Pani Asia nie próżnowała i przygotowała dla Was krótką notatkę z dzisiejszej lekcji. Znajdziecie w niej wszystko, to co powinniście zapamiętać.
Notatkę można oczywiście sobie wydrukować, albo przerysować.
Wszystko zależy od Was ;)


Na koniec proponujemy jeszcze dwa ćwiczenia.

Zabawa "Czego to kształt?"

Potrzebne materiały:
  • 4 przedmioty (np. klucz, moneta, długopis, temperówka);
  • kartka z bloku rysunkowego;
  • ołówek;
  • nożyczki
Połóżcie na kartce przygotowane przedmioty, obrysujcie je ołówkiem, a następnie wytnijcie.
Porównajcie powstałe kształty. Jak myślicie? Czy można się domyślić, czego są konturem?


Zabawa "Skojarzenia"

Potrzebne materiały:

  • kartka z bloku rysunkowego;
  • ołówek;
  • czarny flamaster lub cienkopis;
  • kredki
Połóżcie swoją dłoń w dowolny sposób na kartce papieru i obrysujcie ją ołówkiem.
Przyjrzyjcie się narysowanemu konturowi i zastanówcie się nad tym, z czym się on Wam kojarzy. Może przypomina koronę drzewa, kielich kwiatu, albo obrys któregoś kraju? 
Poprawcie kontur czarnym flamastrem lub cienkopisem, tak aby był wyraźny, a następnie dorysujcie kształt tego, co Wam on przypomina.
Na koniec pokolorujcie rysunek kredkami.


Kończymy dzisiaj nasze spotkanie. Mamy nadzieję, że zapamiętaliście coś z naszej lekcji.
Pamiętajcie, że proponowane przez nas prace są DOBROWOLNE.
Jeśli znajdziecie czas i coś stworzycie możecie podzielić się z nami swoją twórczością w komentarzach, do czego serdecznie Was zachęcamy.



Źródła:
J. Lukas, K. Onak; Do dzieła! Podręcznik do plastyki dla klasy piątej szkoły podstawowej.
Do dzieła! Książka dla nauczyciela. Materiały dydaktyczne do plastyki dla klasy piątej  szkoły podstawowej. 
A. Przybyszewska - Pietraszak; Ciekawi świata. Plastyka. Podręcznik dla klas 4-6 szkoły podstawowej. OPERON.



Tajemnice linii i kreski

Tajemnice linii i kreski


Witajcie kochani,
dzisiaj mamy propozycję dla uczniów klas 4, "porozmawiamy" o linii, kresce oraz konturze.

Zanim jednak przejdziemy do pracy kilka słów organizacyjnych dla Was:

  1. Przygotujcie miejsce do nauki.
  2. Potrzebne Wam będą: białe kartki (mogą być ksero), flamastry, cienkopisy, kredki, kostka do gry. Jeśli ktoś posiada w domu drukarkę to też będzie pomocna, jeśli nie macie jej w domu, obędziemy się bez niej ;)
  3. Dobrze zaplanujcie swój dzień, znajdźcie czas na każdy przedmiot, ale też na odpoczynek i zabawę.
  4. Spróbujcie uczyć się przed południem i regularnie robić przerwy.
  5. Pamiętajcie o zdrowych przekąskach.
  6. Wykorzystajcie ten czas pobytu w domu na rozwijanie swoich pasji i zainteresowań.

Gotowi? To zaczynamy!

 Swoje pierwsze linie i kreski każdy z nas tworzył już będąc małym dzieckiem. Jedni swą przygodę z kredką czy pędzlem zaczynali bardzo wcześnie inni nieco później. Początkowo były to zwykłe bazgroły, które z czasem nabierały określone kształty - człowieka, drzewa, słońca, chmury, kwiatu czy domu.

Czym więc są linie i kreski?
Są to ślady, które pozostają zostawione na powierzchni np. kartki za pomocą różnych narzędzi: ołówka, kredki, pędzla, węgla, flamastra... Za ich pomocą można przedstawić znane nam kształty i sylwetki ludzi, zwierząt oraz przedmiotów.

Pani Asia przygotowała dla Was notatkę wizualną. Jeśli macie ochotę możecie ją wydrukować i wkleić w wolnej chwili do zeszytu.




Pora na proste zadanie. 
Przygotujcie kartkę z bloku rysunkowego i coś do pisania (może być kilka rodzai np. ołówek, kredka, flamaster i tp.), a następnie narysujcie:


  • cienkie linie proste
  • grube linie proste
  • linie proste przerywane (grube lub cienkie) 
  • linie łamane (grube lub cienkie), także przerywane
  • linie łukowate (grube lub cienkie), także przerywane
  • linie powyginane (grube lub cienkie), także przerywane)
  • linie nieregularne (grube lub cienkie), także przerywane
  • linie odnoszące się do nazw znanych z otoczenia: linia falista, linia sprężynowata, linia trawiasta, linia zygzakowata.


Postanowiłyśmy poćwiczyć z Wami. Nasze linie i kreski wyglądają tak:



I kolejne zadanie dla Was. Zobaczymy czy potraficie odgadnąć jakie emocje można narysować za pomocą linii i kreski.



Jak myślisz, czy za pomocą samej linii można wyrazić swoje emocje? Uzasadnij swoją odpowiedź.


Czym jest kontur?
Kontur to najczęściej  linia ukazująca kształt, zarys postaci lub przedmiotów.
Jeżeli na rysunku występują wyłącznie kontury, nie wypełnione barwą to mamy wówczas do czynienia z konturem linearnym lub konturowym. Niżej pokazujemy przykład takiego dzieła jego autorem jest Henri Matisse jest to Rysunek siedzącej kobiety.

Henri Matisse "Rysunek siedzącej kobiety"

Czy zauważyliście, że kontur w rzeczywistości nie istnieje? Bywa on  jednak używany w rysunku, by pokazać kształt przedmiotów i postaci.

Jak już wspominałyśmy linie i kreski są wszędzie. Może ktoś z Was zna La Linea (Linia, Balum Balum)? Jest to włoski cykl krótkich filmów animowanych o bohaterze żyjącym w świecie wykreowanym przez linię narysowaną tajemniczą ręką. Na drodze ludzika wyrastają wciąż nowe przeszkody, a wszystkiemu towarzyszy charakterystyczna muzyka balum, balum.





Na koniec mamy dla Was zabawę.
Rysunkowy 'Roll-a zentagle picture' by eduNOTATKI. 
Dla małych i dużych, dla zabicia czasu/ stresu/ nudy... (właściwe wybierz).
Możecie pobrać, albo narysować  sami.






Mamy nadzieję, że spodoba się Wam to miejsce. Pamiętajcie, że możecie zostawiać komentarze i dzielić się swoimi wrażeniami.
A może Wy macie swój pomysł na pracę z linią i kreską?
Piszcie!

Życzymy miłej i owocnej zabawy.
Do zobaczenia .




Źródła: 
J. Lukas, K. Onak; Do dzieła! Klasa 4. Podręcznik do plastyki.
Podręcznik do plastyki. Klasa 4, Wydawnictwo MAC
epodreczniki.pl



Witajcie na Planecie Plastyki

Witajcie na Planecie Plastyki




Kochani!
Stworzyłyśmy to miejsce z myślą o Was nasi drodzy uczniowie.
Tak jak poznałyśmy się zupełnie przez przypadek, tak też całkiem przypadkowo i spontanicznie powstał nasz blog.  Każda z nas ma podobne zainteresowania - połączyła nas plastyka. Żeby było nam raźniej w tym trudnym dla nas wszystkim czasie postanowiłyśmy połączyć siły i zacząć współpracę między dwiema szkołami – Szkołą w   Mszczonowie i Warszawie.  Oto my: Pani Małgosia i Asia.


 

Znacie nas nie od dzisiaj i wiecie, że na lekcjach plastyki oceniamy głównie Wasze zaangażowanie i pracowitość, dopiero na kolejnym miejscu stawiamy na jakość pracy - jest ona ważna, ale nie najważniejsza. Nie każdy bowiem musi być utalentowany plastycznie. Nie każdy też musi tworzyć wybitne prace. Zdajemy sobie sprawę z tego, że macie ważniejsze sprawy i rzeczy na głowie, dlatego też chciałybyśmy, żeby nauczany przez nas przedmiot był dla Was przyjemny, a proponowane przez nas materiały i formy pracy sprawiały Wam radość.  Znajdziecie więc tutaj nie tylko teorię ściśle związaną z plastyką, ale i również przykładowe prace, quizy, zagadki, krzyżówki, kursy.
Będzie to również miejsce, w którym będziemy zamieszczały Wasze najfajniejsze prace. Jesteście przecież wspaniałymi twórcami, jest się  więc czym chwalić.
Na tym blogu znajdziecie również wiele ciekawych materiałów dotyczących myślenia wizualnego i notatek wizualnych.
Jednym słowem - jesteśmy tutaj dla Was nasi kochani uczniowie.

Pierwsza lekcja będzie już jutro. Serdecznie na nią zapraszamy.
Trzymajcie się ciepło i  zostańcie w domu



Copyright © Planeta Plastyki , Blogger